Aşağıçiğil 60. Yıl İlk Öğretim Okulu

Aşağıçiğil Kasabası yeni adıyla Çiğil Mahallesi 60. Yıl İlk Öğretim Okulu ilk olarak .1983 yılında Eğitim ve öğretime açılmıştır, halen burada Eğitim ve Öğretime devam etmektedir.
Açıldığı dönemde İlkokul olarak hizmet vermekte iken 1998-1999 eğitim–öğretim yılından itibaren ilköğretim okulu olarak hizmet vermiş, 2012 yılından itibaren İlkokul olarak hizmet vermektedir.
Okulumuzun fiziksel olarak yetersizliği nedeniyle anasınıfı bulunmamaktadır.








Aşağıçiğil Kasabası 60. Yıl İlk Öğretim Okulu Tarihi ve Bilgileri


A- OKULUN TARİHÇESİ VE YAPISI

Okulumuz ilk olarak 1983 yılında Eğitim ve öğretime açılmıştır, halen burada Eğitim ve Öğretime devam etmektedir.
Açıldığı dönemde İlkokul olarak hizmet vermekte iken 1998-1999 eğitim–öğretim yılından itibaren ilköğretim okulu olarak hizmet vermiş, 2012 yılından itibaren İlkokul olarak hizmet vermektedir.
Okulumuzun fiziksel olarak yetersizliği nedeniyle anasınıfı bulunmamaktadır.
Okulumuz bünyesinde 5 derslik , 1 Müdür Odası ve 1 Öğretmenler Odası,  1 Kalorifer Odası ve okul binası dışında Tuvaletler ve depo mevcuttur.

B- LABARATUVAR:

Bulunmamaktadır.

C- OKUL VE SINIF KİTAPLIKLARI:

Her sınıfta sınıf kitaplığı oluşturularak öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. Her yıl yapılan kitap takviyeleri ile sınıf kitaplıkları zenginleştirilmiştir. Okul koridorunda okul kitaplığı oluşturulmuştur. Öğrencilerin kullanabilecekleri ansiklopediler ve diğer yayınlar mevcuttur. Sınıflarda da bilgisayar tam donanımlı olarak kullanıma hazır durumda öğrencilerin hizmetine sunulmuştur.

D- DEPO VE AMBAR DURUMU:

Okulun mevcut deposu merkez bina dışında tuvaletlerin olduğu bölümde bulunmaktadır. Kalorifer katı yakıtları ve kullanılmayan mevcut malzemeler okul deposunda muhafaza edilmektedir.

E- DİĞER SOSYAL FAALİYETLER :

Okulumuzda her yıl düzenli olarak okuma bayramı, Çiğil okulları arası bilgi yarışması, futbol turnuvası, masa tenisi turnuvaları düzenlenmektedir. Resmi Bayramlarda kasabadaki ilköğretim okulları ile birlikte etkin olarak kutlanılmaktadır.

F- BAHÇENİN DURUMU :

4700 m2 lik bahçe çevresi ihata duvarları ile çevrelenmiştir. Bahçenin güney ve batı yönü çam, kuzey yönü sedir ağaçları ile ağaçlandırılmıştır. Bahçe içerisinde futbol sahası, basketbol sahası ve çocuk oyun parkı bulunmaktadır. Ayrıca barfikste mevcuttur. Çeşme bahçenin batı yönünde faaliyettedir.

BULUNDUĞU İL - İLÇE:

KONYA- Ilgın ilçesi. Ilgın ilçesine 33 km uzaklıktadır. Ilgın- Beyşehir yolu üzerinde kurulmuştur. Her 30 dakikada bir Ilgın çarşı içinden minübüsler çalışmaktadır. Iılgın´dan son araba yaz aylarında 18:45 de kış aylarında 17:00 da kalkmaktadır. Hem belediye hem de özel minibüsler kasaba hizmetindedir.

LOJMAN DURUMU:

Okulumuzun lojmanı yoktur.

YERLEŞİM YERİNDEKİ KİRALIK KONUTLAR:

Okulun bulunduğu Aşağıçiğil kasabasında veya hemen yakınında bulunan Yukarıçiğil kasabasında 80–200 TL bedelle sobalı daireler kiralamak mümkündür. Adı geçen bu iki semtte tüm konutlar çoğunlukla sobalı olup kiralık daire bulmak mümkündür. Kasabamızda kalmak istemeyen öğretmenlerimiz 33 km uzaklıktaki ilçeden gidiş-geliş yapmaktadır. İlçe de kaloriferli evler 250-450 TL bedelle kiralamak mümkündür.

İL MERKEZİNE UZAKLIĞI:

Kasabamıza iki yoldan gelmek mümkündür. Ilgın ilçesi üzerinden gelinirse eğer 120km(90+33) uzaklıkta ve yaklaşık 1,5 saat sürmektedir. Yollar düzgün ve geniş olması bu yoldan gelinmesini avantajlı kılar. Isparta-Beyşehir yolu üzerinden gelinirse eğer 85 km uzaklıktadır. yaklaşık 1 saat sürer. Bu yol Iılgın yoluna nazaran biraz daha tenha ve engebelidir. Kışın yollar kaygan veya kapalı olabiliyor.



Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski